پایگاه خبری بهگزین (ویژه لوازم خانگی و آشپزخانه)
دارای مجوز از هیات نظارت بر مطبوعات و خبرگزاری ها

آگهی‌های نوروزی یکی پس از دیگری اکران می‌شوند؛ آگهی‌هایی که هر کدام به طریقی می‌خواهند با مشتریان در این روزهای پرهیاهو همراه شوند. شرکت‌ها یکی با سبزه و دیگری با ماهی قرمز پیام تبریک را به مشتری می‌رسانند. به هرحال هفت المان معروف سفره هفت‌سین این روزها به یکی از پرکاربردترین فاکتورهای انتخابی طراحان تبلیغاتی برای تصویرگری آگهی‌ها نوروزی تبدیل شده‌ است.

امسال حاجی فیروز نیز به میدان آمده و برخی شرکت‌ها از آن نیز به‌عنوان کاراکتر اصلی برای تبریک گفتن به مشتریانشان استفاده کرده‌اند. درباره استفاده از این کاراکتر سنتی حرف و حدیث‌ها بسیار است؛ برخی از کارشناسان تبلیغاتی استفاده از آن را صحیح نمی‌دانند و برخی دیگر مشکلی در به‌کارگیری آن در آگهی‌های تبلیغاتی نمی‌بینند .


به هرحال روزهای پایانی سال طراحان تبلیغاتی پرکارند و برخی از آنها شبانه‌روز در حال فعالیتند تا بتوانند به سفارش‌دهندگان آگهی‌ها دقیقه نودی خود خدمات برسانند؛ همان کسانی که می‌دانند روز 29 اسفند، سال تمام خواهد شد ولی باز هم دیر دست به کار می‌شوند. با این اوصاف نباید زیاد انتظار داشت آگهی‌های پایانی سال کیفیت و خلاقیت فوق‌العاده‌ای داشته باشند.

شرکت تولیدکننده لوازم خانگی اسنوا نیز در این راستا آگهی‌های نوروزی خود را به تازگی اکران کرده‌ا است. در ادامه با کمیل زحمتکش، ایده‌پرداز و طراح تبلیغاتی به بررسی این آگهی پرداخته‌ایم .

با زمستان سرکنیم یا مدارا کنیم .

زحمتکش  درباره شعار این آگهی می‌گوید: اسنوا در شعار آگهی خود از شعر معروف «زمستونو سر می‌کنم» استفاده کرده است اما به این موضوع دقت نکرده که عبارت سرمی‌کنم زمانی استفاده می‌شود که انگار با فاکتوری مدارا کرده‌ایم یعنی زمانی که می‌گوییم با اسنوا زمستونو سر می‌کنم این مفهوم به ذهن می‌رسد که انگار با اسنوا در زمستان مدارا کرده‌ایم. اگر دقت کرده باشید، درشعر اصلی که فرهاد آن را می‌خواند بعد از یکسری جمله، این عبارت را به‌کار می‌برد .

این کارشناس درباره عبارت جشنواره که وسط شعار اسنوا آمده، می‌گوید: در وسط این شعار ابرویی باز شده و عبارت «در جشنواره» آمده است. عبارتی که تا نزدیک بیلبورد نشوید به‌راحتی خوانده نمی‌شود، چون رنگ‌ آن دقیقا با رنگ پس‌زمینه یکی شده است. همچنین در گوشه‌ای از طرح آگهی، جمله هدایای نقدی در جشنواره زمستانی به‌نوعی دوباره به موضوع برگزاری جشنواره تاکید کرده است، پس به نظر نیاز نبوده عبارت «در جشنواره» وسط شعار تبلیغاتی آورده شود و شعار را از حالت معمولی خود خارج کند. البته شاید شرکت و آژانس تعمدی این کار را کرده‌اند که به هرحال این کار آگهی را گنگ کرده است. علاوه بر این موارد اسنوا در شعار تبلیغاتی آگهی خود می‌گوید با اسنوا زمستونو سرمی‌کنم، درحالی که در پس‌زمینه این شعار هیچ محصول گرمایشی از اسنوا استفاده نشده است. پس مشتریان با چه محصولی از اسنوا زمستان را سر کرده‌اند .


در واقع این تصویرگری هیچ کمکی به فهمیدن شعار تبلیغاتی توسط مخاطب نکرده است. اسنوا در آگهی صحبت از جشنواره زمستانی می‌کند و در شعار نوید بهار را به مشتری می‌دهد؛ این دو موضوع با هم درتضاد است و درک آگهی را توسط مخاطبان سخت خواهد کرد. به‌طورکلی با اینکه شعار با تصاویر آگهی هماهنگی ندارد اما به هرحال شعاری است که در ذهن مخاطبان باقی می‌ماند و آنقدر معروف است که اگر مخاطبی توجهش به آگهی جلب شود، هنگام عبور از کنار آن، شعر را زمزمه کند.






نوع مطلب : گزارش، 
برچسب ها : اسنوا، تبلیغات،
لینک های مرتبط : کاوشگران،
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
 
 
 
ساخت وبلاگ در میهن بلاگ

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | اخبار کامپیوتر، فناوری اطلاعات و سلامتی مجله علم و فن | ساخت وبلاگ صوتی صدالاگ | سوال و جواب و پاسخ | رسانه فروردین، تبلیغات اینترنتی، رپرتاژ، بنر، سئو