پایگاه خبری بهگزین (ویژه لوازم خانگی و آشپزخانه)
دارای مجوز از هیات نظارت بر مطبوعات و خبرگزاری ها
توسعه برند تجاری، افزایش آگاهی و افزایش اعتماد از طریق بازاریابی محتوایی امکان می‌پذیرد. این مدل بازاریابی موقعیت منابع اطلاعاتی کسب‌ و کارها را معتبرتر و قابل اعتمادتر می‌کند.
اشتراک‌گذاری و ترویج محتوای مرتبط با صنعت کاربران بیشتری را به پلتفرم‌های دیجیتال و شبکه اجتماعی و همچنین خطوط تولید شما جذب می‌کند. در اینجا با نگاهی به مزایای بالقوه بازاریابی محتوایی اقداماتی را معرفی می‌کنیم که کسب‌ و کارها با انجام‌شان مشتری بیشتری به خود جذب می‌کنند.

«مدیر محتوا» به عنوان یک موقعیت شغلی جدید

فردی که این نقش را بر عهده دارد (Director of content) واحد فروش و فعالیت‌های بازاریابی را برای کسب اطمینان از یکسان بودن اهداف دو دپارتمان یادشده هماهنگ می‌سازد. این رهبر همچنین با ترسیم چشم‌انداز آینده بهترین استراتژی‌های بازاریابی محتوا از جمله وبینار (webinar) ، ویدئو و پست‌های وبلاگی خاص را پیشنهاد می‌کند .
مدیر محتوا با شکل‌ دادن به استراتژی‌ها و نظارت بر اجرا از متمرکز بودن پیام‌ها و همگام بودن آن با اهداف برند اطمینان حاصل می‌کند. افراد در این موقعیت شغلی می‌بایست در زمینه‌های ایجاد، مدیریت و توزیع محتوا در پلتفرم‌های مختلف رویکردهای بهینه اتخاذ و تا حد امکان مشتریان هدف بیشتری را به شرکت سرازیر کنند .

بهینه‌سازی موبایل امری حیاتی است

گزارش مرکز تحقیقات اینترنتی پیو (Pew) در سال ۲۰۱۴ نشان می‌دهد ۹۰ درصد آمریکایی‌های بالاتر از ۱۸ سال تلفن همراه دارند و در این میان ۶۰ درصدشان از گوشی هوشمند استفاده می‌کنند. تقریبا ۶۰ درصد از بزرگسالان آمریکایی تبلت دارند. نظر به این ضریب نفوذ قابل توجه، جای شگفتی نیست که در گزارشی دیگر از موسسه مالی مورگان استنلی (Morgan Stanley) نتیجه گرفته‌اند کاربری وب موبایل از سیستم‌های لپ‌تاپ تجاوز خواهد کرد .
این مطالعه همچنین نتیجه گرفته با ارزان‌تر شدن گوشی‌های هوشمند، توجه جدی به بازاریابی محتوایی موبایل ضرورتی بیشتر می‌یابد. از این رو فارغ از اینکه محتوای بازاریابی‌تان به شکل خبرنامه‌های ایمیلی، مقالات مستقل (white paper) یا پادکست تولید می‌شود، محتوا را برای دستگاه‌های همراه بهینه کنید. شکست در این گام اساسی به معنای این است که بخش عمده‌ای از مخاطبان خود را از دست خواهید داد .
ویدئوها باید به شکلی مطلوب روی گوشی یا تبلت پخش شوند. وبینارها باید افرادی را که از سیستم همراه استفاده می‌کنند، به خود جلب کنند. اندیشیدن به موفقیت در عرصه موبایل به معنای تضمین موفقیت و پیشگیری از افت منحنی رشد شرکت‌هاست .

تکامل پست‌های ویدئویی مهمان

بسیاری از شرکت‌ها به دنبال فرصت‌هایی هستند که ناشی از پست‌های وبلاگی و مقالات نوشته‌شده توسط مهمان‌های شناخته‌شده است. لیکن این روند تکاملی به سوی ویدئوهای مهمان گام برمی‌دارد .
بلاگرهای مهمان می‌توانند ویدئوهای باکیفیت و جذاب بسازند و درباره موضوعات مختلف آموزشی و اطلاعاتی محتوا تولید کنند. با توجه به مطالعات صورت‌گرفته درباره گزارش‌های ویدئویی، استفاده از این ابزار برای جذب مخاطبان بیشتر به شدت توصیه می‌شود .

افراد بانفوذ و متعهد

از افراد بانفوذ صنعت و حوزه کسب و کارتان برای ایجاد محتوای قابل اطمینان استفاده کنید و از آنها بخواهید مطالبی بنویسند که امکان توزیع‌شان توسط شرکت شما وجود داشته باشد. برای مثال ممکن است از یک مشاور شناخته‌شده بخواهید محصول تازه شما را نقد و بررسی کند. در این صورت می‌توانید با منتقل کردن بار کنترل محتوا به فردی حرفه‌ای، اعتماد و اعتبار بیشتری خریداری کنید .
یک شیوه موثر دیگر اینکه می‌توان در گروه ارتباطات بازاریابی با افراد با نفوذ گفت‌وگو کرد و فایل ویدئویی یا صوتی آن را در وب‌سایت یا شبکه اجتماعی شرکت قرار داد. از این فرد بانفوذ بخواهید این فایل را با دیگران هم به اشتراک بگذارد .

فروشگاه‌های فراگیر

برخی از شرکت‌ها با ایجاد منابع فروشگاهی فراگیر (one-stop) به موفقیت‌های زیادی رسیده‌اند؛ در این فروشگاه‌ها که کلیه خدمات به صورت یکجا ارائه می‌شود بازدیدکنندگان قادرند در برخی مسائل مرتبط با سازمان، چیزی یاد بگیرند. یک رویکرد، استفاده از مدل‌های دانشگاهی و ارائه دروس آنلاین، ماژول‌های ساختاری و ابزارهای خودآزمون است. عرضه محتوای آموزشی به مشتریان به شدت در افزایش بازدید و تعامل بیشتر با سایت موثر است. برای اطمینان از ارائه اطلاعات مفید به مشتری چک‌لیست تهیه کنید. آیا محتوای سایت شما از کیفیت لازم برخوردار است؟ آیا داده‌های شرکت بر اساس آخرین اطلاعات روز تولید شده‌اند؟
از فیدهای مشتری‌محوری استفاده کنید که به بازدیدکننده امکان دسترسی به محتوای شبکه اجتماعی یا RSS را بدهد. یک روش دیگر جذب افراد بانفوذ در وب‌سایت است. برای این استراتژی یک رهبر انتخاب کنید و از او بخواهید از افراد شناخته‌شده حوزه کاری‌تان جهت تولید محتوا استفاده کند .

از گوگل‌پلاس و اسلایدشِیر غافل نشوید

از فیس‌بوک فراتر بروید! شبکه‌های اجتماعی جدید مرزهای بازاریابی محتوایی را برای B2B (کسب و کارهای بین شرکت‌ها) گسترده‌تر کرده‌اند. گوگل با فناوری‌های جدید هرساله‌اش مرزها را فراتر برده و شکی نیست گوگل‌پلاس بستر کاملا جدیدی در شبکه‌های اجتماعی فراهم کرده است.بسیاری از شرکت‌ها برای انتشار اطلاعات بازاریابی محتوایی‌شان از گوگل‌پلاس استفاده می‌کنند. حرفه‌ای‌های این عرصه با اتصال به این شبکه‌ها مقالات و عکس‌های شخصی و خانوادگی‌شان را با بقیه به اشتراک می‌گذارند .
شبکه اجتماعی دیگر یعنی اسلایدشیر نیز سهم مهمی در بازاریابی محتوایی دارد. در این شبکه کاربر می‌تواند فایل‌های ارائه بسازد و آنها را با گروه به اشتراک بگذارد. این فناوری موجب شده فعالان B2B برای ایجاد محتوای آشکار و جذاب بیشتر تلاش کنند .
نظر به آنچه تاکنون گفتیم، به سادگی می‌توان به اهمیت بازاریابی محتوایی پی برد. این صنعت هر روزه پیشرفت‌های نوینی را تجربه می‌کند و به کلیه شرکت‌های فعال توصیه می‌کنیم توجه ویژه‌ای به آن نشان دهند






نوع مطلب : گزارش، 
برچسب ها : بازاریابی، مدیر محتوا،
لینک های مرتبط : کاوشگران،


آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
 
 
 
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic