پایگاه خبری بهگزین (ویژه لوازم خانگی و آشپزخانه)
دارای مجوز از هیات نظارت بر مطبوعات و خبرگزاری ها
درباره وبلاگ


www.behgozeen.ir
اصالت این پایگاه خبری با مراجعه به
«سامانه جامع رسانه های کشور» به نشانی :
www.e-rasaneh.ir
قابل راستی آزمایی است.

مدیر وبلاگ : بهگزین
نویسندگان
نظرسنجی
آیا به یک پایگاه خبری ویژه لوازم خانگی نیاز هست؟





دوشنبه 15 مرداد 1397 :: نویسنده : بهگزین
رییس هیات مدیره انجمن لوازم صوتی و تصویری ایران: ایران از توان بالایی برای تبدیل شدن به مرکز صادرات لوازم خانگی به بازارهای منطقه و همسایگان برخوردار است.

به گزارش بهگزین به نقل از ایرنا،علیرضا موسوی مجد گفت:  تولیدکنندگان ایرانی در سال های گذشته بیشتر درگیر مجهز کردن خود به فناوری های روز و در اختیار گرفتن سهم بیشتری از بازار داخلی بوده اند و اکنون فرصت مناسبی برای توسعه کار در سایر کشورهاست.

وی افزود: در این زمینه به برنامه ریزی برای شناخت بازار عراق، افغانستان، سوریه و برخی کشورهای آسیای میانه مشغولیم.

موسوی مجد یادآوری کرد: تا پنج سال پیش واردکننده محض لوازم خانگی از کره جنوبی بودیم اما امروز در محصولات گروه برودتی چون یخچال و ساید درصدچشمگیری داخلی سازی صورت گرفته است و هر روز بر عمق ساخت داخل آن افزوده می شود.

وی در یک کارخانه لوازم خانگی با بیش از چهار هزار نفر اشتغالزایی مستقیم و افزون بر 40 هزار نفر اشتغالزایی غیرمستقیم فعالیت می کند، گفت: تحریم این شرکت ها و تشویق مردم به نخریدن کالاهای آنها، بیکاری گسترده ای را به دنبال دارد.

«زمانی هر کسی که به سفر حج مشرف می شد، یک برند تلویزیون با خود وارد کشور می کرد، اما اکنون ارزبری در این موضوع به حداقل رسیده و علاوه بر پرداخت مالیات و عوارض دولتی، از ورود قاچاق به کشور جلوگیری شده است».

وی ادامه داد: هدف اصلی شرکت های تولیدکننده لوازم خانگی در کشور که تحت برند کره جنوبی کار می کنند، افزایش عمق تولید و استفاده از قطعات و پیمانکاران داخلی تا حد ممکن است که در این زمینه موفق عمل کرده اند.امروز ارزبری محصولات کره ای در ایران به طور متوسط 50 درصد کاهش یافته است.

ارتباط با قطعه سازان داخلی و حرکت صنایعی مانند کارتن سازی، پلاستیک سازی و غیره از دیگر تاثیرات داخلی سازی لوازم خانگی است.

رییس هیات مدیره انجمن لوازم صوتی و تصویری ایران تقاضای کنونی در بازار لوازم خانگی را کاذب برشمرد و گفت: عده ای فرصت طلب به دنبال سودجویی اند و مردم نباید تصمیم هیجانی بگیرند، زیرا این تقاضای کاذب فروکش می کند.
وی یادآوری کرد: همه ساله تا حدود ماه های تیر و مرداد، بازار لوازم خانگی با کساد و با رکود همراه است و سفارش دهی قطعات نیز بر همین مبنا انجام می شود.

این مقام صنفی از مسوولان خواست نسبت به قیمت گذاری محصولات توجه بیشتری کنند تا شرکت ها متضرر نشوند.
به گفته وی، اکنون به اندازه کافی قطعه در بازار وجود دارد که پاسخگوی تولید تا پایان سال خواهد بود، با این حال وضعیت موجود بازار ناشی از تقاضای مصنوعی است که برخی دلالان و سودجویان به آن دامن زده اند.

موسوی مجد ادامه داد: اکنون حاشیه سود 35 تا 40 درصدی در قیمت محصولات لوازم خانگی در بازار وجود دارد که البته شرکت ها در آن دخیل نیستند، بلکه به جیب سودجویان می رود.

وی تاکید کرد در صورت پایین نگه داشتن دستوری قیمت ها، تولیدکنندگان پس از مدتی تولید را کاهش می دهند و به تعدیل نیرو یا راه های دیگر دست می زنند.




نوع مطلب : خبر، 
برچسب ها : رشد تولید،
لینک های مرتبط : ایرنا،
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :