پایگاه خبری بهگزین (ویژه لوازم خانگی و آشپزخانه)
دارای مجوز از هیات نظارت بر مطبوعات و خبرگزاری ها
بازاریابی و فروش جایگاهی مهم و حیاتی در فعالیت های صنعت لوازم خانگی به خود اختصاص داده است. مدیران این صنایع بخوبی می دانند که جذب مشتری در بازار لوازم خانگی بسیار دشوار است، بنابراین سعی می کنند با بهره گیری از افراد زبده که به روش های مختلف بازاریابی و فروش اشراف دارند،سهم بازار خود را حفظ و در صورت امکان گسترش دهند.

با این وجود ضرورت آموزش های جدید و یا به عبارتی ضمن خدمت برای افراد شاغل در دفاتر فروش ضروری به نظر می رسد.این مهم می تواند در قالب دوره های مهارتی در حوزه آموزش عالی انجام پذیرد و یا در قالب کارگاه هایی در حوزه آموزش های آزاد برگزار شود.

آنچه مسلم است نظام های آموزشی هر کشور دارای مسئولیت تولید و گسترش مرزهای دانش است که کارش تربیت متخصص در مهارت های گوناگون مورد نیاز است. حوزه بازاریابی و فروش لوازم خانگی ،یکی از شاخه هایی که اهمیت آموزش در آن باید مورد توجه قرار گیرد. چرا که فقط با علم و دانش است که می توان راه های جدید را تجربه کرد و به اهداف در نظر گرفته شده رسید.

لذا در صورتی که صنایع لوازم خانگی در کشور بخواهند سهم قابل توجهی از بازار لوازم خانگی کشور را داشته باشند لازم است از آخرین دستاوردهای علمی و مهارتی که در حوزه بازاریابی و فروش این صنعت مطرح است ،با خبر بوده و در قالب دوره های آموزشی،مهارت های نیروی انسانی خود را  ارتقاء دهند.

بعضی از عنوان هایی که در این دوره های می توان آموزش داد به شرح زیر است:

  •   مهارت های رفتاری مدیران بازاریابی در صنعت لوازم خانگی
  •   مهارتهای نظارت و کنترل در بازاریابی در صنعت لوازم خانگی
  •   مهارت مدیریت زمان در بازاریابی صنعت لوازم خانگی
  •  مهارت بازارسازی در صنعت لوازم خانگی
  •  مهارت بازار سنجی در صنعت لوازم خانگی
  •  مهارت بازاریابی مویرگی در صنعت لوازم خانگی
  •  مهارتهای ایجاد هماهنگی در ویزیتورها در صنعت لوازم خانگی
  •  مهارت قیمت گذاری و چانه زنی حرفه ای در صنعت لوازم خانگی
  •   مهارت تبلیغات و روابط عمومی در صنعت لوازم خانگی
  •  مهارت های تحقیقات بازاریابی

-شناخت تقسیمات بازار در صنعت لوازم خانگی

-شناخت جایگاه یابی  بازار در صنعت لوازم خانگی

-شناخت رفتار مخاطبان و مصرف کنندگان

  •  شیوه مطالعات میدانی طرح ها و امور سیستم فروش، بازاریابی صنعت لوازم خانگی

-شیوه تهیه و تحلیل اطلاعات بازاریابی در صنعت لوازم خانگی

-شیوه تهیه و تحلیل اطلاعات بازاریابی در صنعت لوازم خانگی

  •  مهارت های مربوط به مشتری

-مهارت های جذب و حفظ مشتری در صنعت لوازم خانگی

-مهارت ایجاد انگیزه در مشتری در صنعت لوازم خانگی

-مهارت های ارتباطی با مشتریان در صنعت لوازم خانگی

لازم به ذکر است تدریس این عناوین توسط اساتید مجرب و مطالب جدید و به روز شده از ضرورت های بهره گیری مطلوب از این دوره ها است.

خوشبختانه در حال حاضر مراکز علمی کاربردی که برخی از آنها به شرکت های فعال درصنعت لوازم خانگی وابسته هستند،برگزاری این دوره ها را در دستور کار خود دارند. و برخی از مراکر اموزش عالی آزاد نیز با همکاری صنایع به برگزاری این دوره ها اقدام می کنند.

امید است با گسترش آموزش های مهارتی در سطح صنعت لوازم خانگی ،بهره وری در این صنعت از رشد بیشتری برخوردار شود و سهم اصلی بازار لوازم خانگی به برند های ایرانی تعلق داشته باشد.

 

*مهدی دولت یار- مدیر مسئول





نوع مطلب : یادداشت، 
برچسب ها : آموزش، بازیابی، فروش،
لینک های مرتبط : بهگزین،
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
 
 
 
ساخت وبلاگ در میهن بلاگ

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | اخبار کامپیوتر، فناوری اطلاعات و سلامتی مجله علم و فن | ساخت وبلاگ صوتی صدالاگ | سوال و جواب و پاسخ | رسانه فروردین، تبلیغات اینترنتی، رپرتاژ، بنر، سئو